Shared authorship : Sonesnat, audiovisual production workshop
DOI:
https://doi.org/10.58265/pulso.5053Keywords:
Co-authoring, Inquiry, Sonesnat, Audiovisual, Relational Process, Arts EducationAbstract
The following paper shows the development of an educational experience based on participatory learning, understanding relational processes in a artistic scene. Using the methodology applied in the artistic work Sonesnat, we propose a creative workshop that encourages a trialogue: the artwork as a process, the collective experience as an engine to produce meanings, and the shared authorship through immaterial products.
Downloads
References
Berti, G. (2006). Cultura remix, Inteligencia colectiva y arte digital, III Congreso online – Observatorio para la CiberSociedad. Recuperado el 15 de abril de 2012, de: http://www.cibersociedad.net/congres2006/gts/comunicacio.php?id=584
Bourriaud, N. (2004). Post producción. Buenos Aires: Adriana Hidalgo Ed.
Bourriaud, N. (2006). Estética relacional. Buenos Aires: Adriana Hidalgo Ed.
Bruner, J. (1987). La importancia de la educación . Barcelona: Paidós Educador.
Calbó, M.; Juanola, R.; Vallès, J. (2011) Visiones interdisciplinarias en educación del patrimonio. Documenta Universitaria y Edicions a Petició, S.L. Girona
Delis, D., Fleer, J. y Kerr, Nh. (1978). Memory for music. Perception and Psychophysics, 23 (3), 215-18. Department of Education and science (1981).University of Wyoming, Laramie. DOI: https://doi.org/10.3758/BF03204128
Eisner, E. (1972). Educar la visión artística. Barcelona: Paidós Ed.
Lévy, P. (1993). Las tenologías de la inteligencia. El futuro del pensamiento en la era informática. Les Technologies de l’intelligence. L’avenir de la pensée à l’ère informatique. Paris: La Découverte. Adaptación y traducción Roberto Marafioti. Recuperado el 2 de febrero de 2012, de: http://www.robertomarafioti.com
Lévy, P. (2004). Inteligencia colectiva: por una antropología del ciberespacio. Washington DC: La Découverte (Essais).
López, L. (2005). ¿Miramos o admiramos el patrimonio en la escuela?. Red Visual. Recuperado el 10 de mayo de 2012, de: http://www.redvisual.net/n5/n4/pdf/art1.3.pdf
Moles, A. y Zelmann, C. (1973). La comunicación. El entorno cultural del hombre, en VV.AA., La comunicación y los mass media, Bilbao: Mensajero.
Russo, K. (2006). Sonesnat. Musical substrat generacional. Olot: Institut Cultura Olot. Recuperado el 12 de abril de 2010, de: http://sonesnat.com
Swanwick, K. (1988). Music, mind and education. Londres: Routlege.
Vallès, J.; Álvarez, D.; Rickenmann, R. (2011) L’Activitat docent, Intervenció, Innovació, Investigació. Documenta Universitaria y Edicions a Petició, S.L. Girona.
Vallès, J.; Calbó, M. (2011) Competència Cultural i Artistica. Revista Catalana de Pedagogia. Barcelona: 81-98
Vallès, J; Pérez, S. (2012) ¿Oye, el patrimonio es nuestro!. Aula de Innovación educativa 208. Graó editorial. Barcelona: 14-17
Vayreda, M.; Vallès, J. (2011) Como si fuera posible recoger sentimientos. EARI-Educación Artística Revista de Investigación nº 2. Universitat de València.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Pulso. Revista de educación
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.
This journal offers immediate open access to its content based on the idea that offering readers free access to research favours a global exchange of knowledge.
Papers are published in the electronic version of the journal under a Creative Commons License: Attribution-NonCommercial-No derivatives 4.0 International
Authors are allowed and encouraged to promote the post-print version (reviewed and accepted for publication version) of their work online before publishing them. This favours their earlier circulation and dissemination and thus a possible increase in their citation and reach among the academic community.