Shared authorship : Sonesnat, audiovisual production workshop

Authors

  • David Serra Navarro Universidad de Girona
  • Joan Vallès Villanueva Universidad de Girona
  • Marian Vayreda Puigvert Universidad de Girona

DOI:

https://doi.org/10.58265/pulso.5053

Keywords:

Co-authoring, Inquiry, Sonesnat, Audiovisual, Relational Process, Arts Education

Abstract

The following paper shows the development of an educational experience based on participatory learning, understanding relational processes in a artistic scene. Using the methodology applied in the artistic work Sonesnat, we propose a creative workshop that encourages a trialogue: the artwork as a process, the collective experience as an engine to produce meanings, and the shared authorship through immaterial products.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Berti, G. (2006). Cultura remix, Inteligencia colectiva y arte digital, III Congreso online – Observatorio para la CiberSociedad. Recuperado el 15 de abril de 2012, de: http://www.cibersociedad.net/congres2006/gts/comunicacio.php?id=584

Bourriaud, N. (2004). Post producción. Buenos Aires: Adriana Hidalgo Ed.

Bourriaud, N. (2006). Estética relacional. Buenos Aires: Adriana Hidalgo Ed.

Bruner, J. (1987). La importancia de la educación . Barcelona: Paidós Educador.

Calbó, M.; Juanola, R.; Vallès, J. (2011) Visiones interdisciplinarias en educación del patrimonio. Documenta Universitaria y Edicions a Petició, S.L. Girona

Delis, D., Fleer, J. y Kerr, Nh. (1978). Memory for music. Perception and Psychophysics, 23 (3), 215-18. Department of Education and science (1981).University of Wyoming, Laramie. DOI: https://doi.org/10.3758/BF03204128

Eisner, E. (1972). Educar la visión artística. Barcelona: Paidós Ed.

Lévy, P. (1993). Las tenologías de la inteligencia. El futuro del pensamiento en la era informática. Les Technologies de l’intelligence. L’avenir de la pensée à l’ère informatique. Paris: La Découverte. Adaptación y traducción Roberto Marafioti. Recuperado el 2 de febrero de 2012, de: http://www.robertomarafioti.com

Lévy, P. (2004). Inteligencia colectiva: por una antropología del ciberespacio. Washington DC: La Découverte (Essais).

López, L. (2005). ¿Miramos o admiramos el patrimonio en la escuela?. Red Visual. Recuperado el 10 de mayo de 2012, de: http://www.redvisual.net/n5/n4/pdf/art1.3.pdf

Moles, A. y Zelmann, C. (1973). La comunicación. El entorno cultural del hombre, en VV.AA., La comunicación y los mass media, Bilbao: Mensajero.

Russo, K. (2006). Sonesnat. Musical substrat generacional. Olot: Institut Cultura Olot. Recuperado el 12 de abril de 2010, de: http://sonesnat.com

Swanwick, K. (1988). Music, mind and education. Londres: Routlege.

Vallès, J.; Álvarez, D.; Rickenmann, R. (2011) L’Activitat docent, Intervenció, Innovació, Investigació. Documenta Universitaria y Edicions a Petició, S.L. Girona.

Vallès, J.; Calbó, M. (2011) Competència Cultural i Artistica. Revista Catalana de Pedagogia. Barcelona: 81-98

Vallès, J; Pérez, S. (2012) ¿Oye, el patrimonio es nuestro!. Aula de Innovación educativa 208. Graó editorial. Barcelona: 14-17

Vayreda, M.; Vallès, J. (2011) Como si fuera posible recoger sentimientos. EARI-Educación Artística Revista de Investigación nº 2. Universitat de València.

Published

2012-10-30

How to Cite

Serra Navarro, D. ., Vallès Villanueva, J. ., & Vayreda Puigvert, M. . (2012). Shared authorship : Sonesnat, audiovisual production workshop. Pulso. Revista De educación, (35), 197–211. https://doi.org/10.58265/pulso.5053

Issue

Section

Educational experiences