The "I'm Beginning to Be Bilingual" Project

Authors

  • Ruth Fernández Trujillo CEIP Dulcinea. Alcalá de Henares (Madrid)

DOI:

https://doi.org/10.58265/pulso.4999

Keywords:

Bilingual Teaching, Pre-Primary School, English Culture

Abstract

This project pretends to deal with children of the second cycle of Pre-Primary School in English language from a bilingual perspective, so children would practise and learn this language through different daily activities that nowadays are developed in their own language (Spanish). Thus, it will allow children to learn new contents that would let us introduce them in a new culture, English culture. All this programme has been developed considering the characteristics of children of these ages and the possible difficulties that may arise when working with pupils that require special educational needs. The project also takes into account the importance of new technologies, so interesting and helpful to students and teachers in the teaching and learning process. This programme is different and should be considered as a complement of the traditional English language teaching in Pre-Primary.

Downloads

Download data is not yet available.

References

DAVIDOFF, L. (1989): Introducción a la psicología. México, McGraw-Hill.

DECRETO 17/2008, de 6 de marzo, por el que se desarrollan para la Comunidad de Madrid las enseñanzas de la Educación Infantil.

KAY-RAINING BIRD, E.; CLEAVE, P.; TRUDEAU, N.; THORDARDOTTIR, E.; SUTTON, A.; THORPE A. (2006): Bilingüismo y síndrome de Down. Consultado con fecha 30/06/2009 en la web http://www.down21.org/revista/2006/Enero/Articulo.htm

LEBRERO, M. P. (1998): "Especialización del profesorado en educación infantil (0-6 años)". En CAPARRÓS GONZÁLEZ, M.: Fundamentos psicopedagógicos para la importancia de una segunda lengua en la escuela Infantil. Madrid, UNED. Volumen III.2, pp. 621-640.

LEY ORGÁNICA 2/2006, de 3 de mayo, de Educación.

LUQUE, A.; VILA, I. (1990): "Desarrollo del lenguaje". En PALACIOS, J; MARCHESI, A; COLL, C.: Desarrollo psicológico y educación, I Psicología Evolutiva. Madrid. Alianza.

PETITTO, L. A. (2006): Dartmouth researchers find a neural signature of bilingualism. Dartmouth College Office of Public Affairs. Consultado con fecha 30/06/2009 en la web http://www.dartmouth.edu/%7Enews/releases/2006/10/17a.html

REAL DECRETO, 1630/2006, de 29 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas del segundo ciclo de la Educación Infantil.

VILA, I. (2003): La enseñanza bilingüe en EE.UU. Aspectos psicolingüísticos en el desarrollo bilingüe Consultado con fecha 30/06/2009 en la web

http://www.cvc.cervantes.es/obref/espanol_eeuu/bilingue/ivila.htm

Published

2009-10-30

How to Cite

Fernández Trujillo, R. . (2009). The "I’m Beginning to Be Bilingual" Project. Pulso. Revista De educación, (32), 243–260. https://doi.org/10.58265/pulso.4999

Issue

Section

Educational experiences