Journey to the Portal. Physics in Bethlehem

Authors

  • Felipe Quintanal Pérez Colegio Cervantes (Córdoba)
  • Benito González Cachinero Colegio Cervantes (Córdoba)
  • José Ángel Espino Pérez Colegio Cervantes (Córdoba)
  • José Antonio Quintanal Pérez Colegio La Inmaculada (Granada)

DOI:

https://doi.org/10.58265/pulso.4985

Keywords:

Nativity Scene, Motivating Aspect, School Life, Physics (4º E. S. O.), Didactic Tool

Abstract

The present experience is twofold. On the one hand, we present the making of a nativity scene as a motivating task to liven up school life, involving several school sectors. On the second hand, we explain how to use different parts of the nativity scene to teach different notions related Physics (4.o E.S.O.) and their use as a didactic tool.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALONSO, C. Y GALLEGO, D. (2 002): Tecnología y Educación. Madrid: U. N. E. D.

MORALES ORTIZ, J. V., ARRIBAS PURAS, C.Y LÓPEZ FENOY, V. (2002): Física y Química. ESO: Curso 4. Proyecto 2.2. Zaragoza: Editorial Luis Vives.

QUINTANA CABANAS, J. M., LOMBAERTS, H., GIL LARRAÑAGA, P. M. Y ARTACHO LÓPEZ, R. (1999): La Difícil Tarea de Educar. Aula Viva. Cátedra de Educación Cristiana “San Juan Bautista de la Salle”. Madrid: Editorial Bruño.

QUINTANAL PÉREZ, F. (2004): Granada: el regalo divino del agua. Aprender y Formar con T. I. C. ( 2 CD). Madrid: Anaya y U. N. E. D.

VV. AA. (1998): Misión Educativa Marista. Un proyecto para hoy. Madrid: Conferencia Marista Española.

Alcaicería: http://www.alcaiceria.com/alcaiceria/pags/bel/complementos/comple_luces.htm

Asociación belenista “La Roldana”: http://www.laroldana.com/curso_elec.htm

Informe tecnociencia y Sociedad 2006: http://www.ucm.es/eprints/5843/01/informe_tecnociencia_y_sociedad_2006_pdf.pdf

Teorías del aprendizaje: http://redescolar.ilce.edu.mx/redescolar/biblioteca/articulos/pdf/Lectura%201%20Teor%EDas.pdf

Teoría del aprendizaje significativo: http://cmc.ihmc.us/papers/cmc2004-290.pdf

Published

2007-10-30

How to Cite

Quintanal Pérez, F., González Cachinero, B. ., Espino Pérez, J. Ángel ., & Quintanal Pérez, J. A. . (2007). Journey to the Portal. Physics in Bethlehem. Pulso. Revista De educación, (30), 209–232. https://doi.org/10.58265/pulso.4985

Issue

Section

Educational experiences