Learning Difficulties. Intervention in Dyslexia and Dyscalculia
DOI:
https://doi.org/10.58265/pulso.5207Abstract
Review of the book:
Teruel Romero, J., & Latorre Latorre, Ángel. (2014). Dificultades de aprendizaje : intervención en dislexia y discalculia. Pirámide.
Downloads
References
De los Santos Sierra, M (2010). Problemas de Aprendizaje. Innovación y experiencias educativas, 36/80. Recuperado de http://www.csi-csif.es/andalucia/modules/mod_ense/revista/pdf/Numero_36/MARA%20DE%20LOS%20SANTOS_SIERRA_2.pdf
Latorre, A., Bisetto, D. y Teruel, J. (2010). Trastornos y dificultades del desarrollo. Evaluación, intervención y casos prácticos. Valencia: Publicaciones de la Universidad de Valencia.
Latorre, A. y Teruel, J. (2009). Protocolo de actuación ante conductas disruptivas. Informació psicològica, 95, 62-74.
MECD (2013). Las cifras de la educación en España. Curso2010-2011 (Edición 2014). Madrid: Subdirección General de Estadística y Estudios del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Gobierno de España.
Rosselli, M. y Matute, E. (2011). La neuropsicología del desarrollo típico y atípico de las habilidades numéricas. Neuropsicología, Neuropsiquiatría y Neurociencias, 11, 123-140.
Teruel. J. y Latorre, A. (2014). Dificultades de aprendizaje. Intervención en dislexia y discalculia (1ª ed.). Madrid: Ediciones Pirámide.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Pulso. Revista de educación
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.
This journal offers immediate open access to its content based on the idea that offering readers free access to research favours a global exchange of knowledge.
Papers are published in the electronic version of the journal under a Creative Commons License: Attribution-NonCommercial-No derivatives 4.0 International
Authors are allowed and encouraged to promote the post-print version (reviewed and accepted for publication version) of their work online before publishing them. This favours their earlier circulation and dissemination and thus a possible increase in their citation and reach among the academic community.