The School Day on International Day of Persons with Disabilities

Authors

  • María Lourdes Frochoso Sánchez

DOI:

https://doi.org/10.58265/pulso.4890

Abstract

The purpose of this article is to showcase an educational experience that was carried out at the Cardenal Cisneros University School in commemoration of the International Day of People with Disabilities. During the education experience, students and teachers engaged in various activities, including workshops, conferences, and roundtable discussions. These activities aimed to enhance education and promote positive attitudes towards the necessary attention to diversity among students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARRACA MAIRAL, J., "El Derecho y el niño: principios éticos y jurídicos fundamentales", en El menor en la legislación actual, Universidad Antonio de Nebrija, Madrid, 1998, pág. 33.

BAZÁN LÓPEZ, J.L., "Notas acerca de la Convención de Naciones Unidas sobre los Derechos del Niño", en El menor en la legislación actual, Universidad Antonio de Nebrija, Madrid, 1998, págs. 57 a 71.

SOLER SALA, V., "El sistema universal de protección de los derechos del niño", en El menor en la legislación actual, Universidad Antonio de Nebrija, Madrid, 1998, pág. 47.

Vídeo emitido por el programa "Gente" de TVE, el día 2 de octubre de 2000.

Published

2001-10-30

How to Cite

Frochoso Sánchez, M. L. (2001). The School Day on International Day of Persons with Disabilities. Pulso. Revista De educación, (24), 155–171. https://doi.org/10.58265/pulso.4890

Issue

Section

Educational experiences