Motivation in the classroom

Authors

  • Luis López Muñoz Escuela Universitaria Cardenal Cisneros

DOI:

https://doi.org/10.58265/pulso.4918

Abstract

Motivation in the classroom has its bases, its meaning, and its strategies. The natural drive of children to learn may not be apparent within the structured and regulated educational system they are placed in. We aim to highlight the profound connection between the student's personal history, the interpersonal educational relationship that emerges, and the classroom activities such as daily routines and tasks that take place in the physical environment where learning occurs. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALVAREZ FERNANDEZ, M.: Organización y renovación escolar. Madrid, Editorial Popular, 1988.

COLL, C; PALACIOS, J; MARCHESI, A.: Desarrollo psicológico y educación, Tomo II. Madrid, Alianza Psicología, 1992.

GENOVARD, C; BELTRÁN LLERA, J; RIVAS, F.: Psicología de la instrucción III. Madrid, Síntesis Psicología, 1995.

MARCHESI, A.; MARTÍN, E.: Calidad de la enseñanza en tiempos de cambio. Madrid, Alianza editorial, 2000.

MARTÍN BRAVO, C.: «Interacción profesor – alumno», en Beltrán Llera, J.: Psicología de la educación. Barcelona, Boixareu, 1995.

ROGERS, Carl R.: El proceso de convertirse en persona. Paidós, Barcelona 1996.

ROGERS, Carl R.: Libertad y creatividad en la educación. Barcelona, Paidós, 1982.

ROSENTHAL, R. Y JACOBSON, L.: Pigmalión en el aula. Madrid, Marova, 1980

SAMPASCUAL MAICAS, Gonzalo: Psicología de la educación, Tomo I. Madrid, UNED, 2001.

SOUTO, M.: Las formaciones grupales en la escuela. Buenos Aires, Paidós, 2000.

ZABALA VIDIELLA, A.: La práctica educativa. Barcelona, Graó, 1995.

Published

2004-10-30

How to Cite

López Muñoz, L. . (2004). Motivation in the classroom. Pulso. Revista De educación, (27), 95–107. https://doi.org/10.58265/pulso.4918

Issue

Section

Research and studies